Answers to Brain Teasers- Increase your IQ Day by Day

Image
ANSWERS TO BRAIN TEASERS Try to solve these Optical Illusions, Puzzles, and Brain teasers to increase your IQ level. It will help you to solve the Quizzes for any Competitive Exams. Prof. Masood Sadiq Answer: 1 Eight total holes in the vest. Answer: 2 Only 3 can reverse to clear traffic.  Answer: 3 The word 'SPOT' is written twice in the pic Answer: 4 Look at the open holes toward F  Answer: 5 Look at the upper of the pond.  Answer: 6 Look at the left arm of the woman under the curtain. Answer: 7 Look at the back side of the elephant just over the bushes. Answer: 8 Look at the leaves just at the bottom of the picture.  Click here to watch more Logical Reasoning based questions Answer: 9 Look at the shadow of a palm tree and shadowless camels.  Answer: 10 Look at the picture closely.  Answer: 11 Three matchsticks are just behind the lighter and five are in reflections, so there are Eight matchsticks in total.  Click here to see a Unique River in the world in New Zealand Answe

How to do reading in an effective way?

How to do reading in an effective way? 

Reading is an art and it needs the skill to get the maximum benefits from reading. Different readers have their own set of habits for reading books as there are two types of eating: one is to eat for nourishment and the other one is to get pleasure. My approach to reading is quite different. I read it to improve my intellect and vocabulary. Eating for nourishment is generally done hastily without much thought, but eating for pleasure can often take hours. It is a very painstaking job. I see reading books in a similar light. Most people read books for the breadth of knowledge, while a smaller group of people read them for depth. They see the writer's point of view from a different angle.

There are five stages of reading a text:

  • Pre-reading
  • Reading
  • Responding
  • Exploring
  • Applying

We're trained from a young age that books have to be read cover to cover, from beginning to end. We are just asked to read the books. we do it only for the sake of reading. That's related to pre-reading. We don't get much from this reading. this pre-reading leads to reading for some purpose. This reading may be based on some preparation for the exam or some assignments in general. But a real stage comes when we respond to that reading which we read for our thoughts. This leads to exploring and we start doing analyses. This knowledge helps us get through the current issues whenever we try to apply this knowledge. 


Click here to read What is a strong and a weak personality

At the early stage the reader tries to finish the book that he starts reading, but this a quite an irrational approach to reading. Later, with the passage of time the reader tries to read as much as he wishes to read and comes to the conclusion. But when we find that the more books we read, the quicker we are able to make connections to other things we've read that help us to understand the material of the current book. Thus, we read to make connections, not for deep understanding on our first pass through a subject.

Our knowledge starts steering us to use itself according to the situation that arises. From the connection viewpoint, one strategy we may use to get through books faster as well as form our own opinions on a subject matter is to read multiple books on the same subject at the same time. Oftentimes, the authors provide very convincing arguments that don't completely line up, forcing us to think more carefully about what we want to take away from the books.

Thus to me, most books that we read are read with the intention of gaining a breadth of knowledge and not the depth of knowledge. This allows us to go through most books in a single week, and spend more time learning in more dense books. Time has its own test of knowledge and we walk through all dimensions of life with this studied bookish knowledge that may sometimes help us or sometimes go without any occurrence.


Urdu Translation:

ایک مؤثر طریقے سے پڑھنے کو کیسے کریں؟


پڑھنا ایک فن ہے اور پڑھنے سے زیادہ سے زیادہ فوائد حاصل کرنے کے لیے اس مہارت کی ضرورت ہے۔ مختلف قارئین کی کتابیں پڑھنے کی اپنی اپنی عادتیں ہوتی ہیں کیونکہ کھانے کی دو قسمیں ہیں: ایک غذا کھانے کے لیے اور دوسری لذت حاصل کرنے کے لیے۔ میرا پڑھنے کا انداز بالکل مختلف ہے۔ میں نے اسے اپنی عقل اور ذخیرہ الفاظ کو بہتر بنانے کے لیے پڑھا۔ غذائیت کے لیے کھانا عام طور پر بغیر سوچے سمجھے جلدی میں کیا جاتا ہے، لیکن لذت کے لیے کھانے میں اکثر گھنٹے لگ سکتے ہیں۔ یہ بہت محنت طلب کام ہے۔ میں اسی طرح کی روشنی میں کتابیں پڑھتا دیکھتا ہوں۔ زیادہ تر لوگ علم کی وسعت کے لیے کتابیں پڑھتے ہیں، جبکہ لوگوں کا ایک چھوٹا گروپ انھیں گہرائی کے لیے پڑھتا ہے۔ وہ مصنف کے نقطہ نظر کو ایک مختلف زاویے سے دیکھتے ہیں۔


متن پڑھنے کے پانچ مراحل ہیں:


پری پڑھنا

پڑھنا

جواب دے رہا ہے۔

دریافت کرنا

درخواست دے رہا ہے۔

ہم چھوٹی عمر سے ہی تربیت یافتہ ہیں کہ کتابیں شروع سے آخر تک کور ٹو کور پڑھنی پڑتی ہیں۔ ہم سے صرف کتابیں پڑھنے کو کہا جاتا ہے۔ ہم یہ صرف پڑھنے کی خاطر کرتے ہیں۔ اس کا تعلق پہلے سے پڑھنے سے ہے۔ ہم اس پڑھنے سے زیادہ حاصل نہیں کرتے ہیں۔ یہ پہلے سے پڑھنا کسی مقصد کے لیے پڑھنے کی طرف جاتا ہے۔ یہ پڑھنا امتحان کی تیاری یا عمومی طور پر کچھ اسائنمنٹس پر مبنی ہو سکتا ہے۔ لیکن ایک حقیقی مرحلہ آتا ہے جب ہم اس پڑھنے کا جواب دیتے ہیں جسے ہم اپنے خیالات کے لیے پڑھتے ہیں۔ یہ دریافت کرنے کی طرف جاتا ہے اور ہم تجزیہ کرنا شروع کر دیتے ہیں۔ جب بھی ہم اس علم کو بروئے کار لانے کی کوشش کرتے ہیں تو یہ علم ہمیں موجودہ مسائل سے نمٹنے میں مدد کرتا ہے۔


ابتدائی مرحلے میں قاری اس کتاب کو ختم کرنے کی کوشش کرتا ہے جسے وہ پڑھنا شروع کرتا ہے، لیکن پڑھنے کے لیے یہ ایک غیر معقول طریقہ ہے۔ بعد میں وقت گزرنے کے ساتھ قاری جتنا پڑھنا چاہتا ہے پڑھنے کی کوشش کرتا ہے اور اس نتیجے پر پہنچتا ہے۔ لیکن جب ہمیں معلوم ہوتا ہے کہ ہم جتنی زیادہ کتابیں پڑھتے ہیں، اتنی ہی تیزی سے ہم دوسری چیزوں سے رابطہ قائم کرنے کے قابل ہو جاتے ہیں جو ہم نے پڑھی ہیں جو موجودہ کتاب کے مواد کو سمجھنے میں ہماری مدد کرتی ہیں۔ اس طرح، ہم کنکشن بنانے کے لیے پڑھتے ہیں، نہ کہ کسی موضوع سے اپنے پہلے گزرنے پر گہری تفہیم کے لیے۔


ہمارا علم ہمیں پیدا ہونے والی صورتحال کے مطابق اپنے آپ کو استعمال کرنے کی راہ دکھاتا ہے۔ رابطے کے نقطہ نظر سے، ایک حکمت عملی جو ہم کتابوں کو تیزی سے حاصل کرنے کے ساتھ ساتھ کسی موضوع پر اپنی رائے قائم کرنے کے لیے استعمال کر سکتے ہیں وہ ہے ایک ہی وقت میں ایک ہی موضوع پر متعدد کتابیں پڑھنا۔ اکثر اوقات، مصنفین بہت قائل دلائل پیش کرتے ہیں جو مکمل طور پر ایک دوسرے سے نہیں ملتے ہیں، جو ہمیں اس بارے میں زیادہ احتیاط سے سوچنے پر مجبور کرتے ہیں کہ ہم کتابوں سے کیا لینا چاہتے ہیں۔


اس طرح میرے نزدیک زیادہ تر کتابیں جو ہم پڑھتے ہیں وہ علم کی وسعت حاصل کرنے کی نیت سے پڑھی جاتی ہیں نہ کہ علم کی گہرائی کے۔ یہ ہمیں ایک ہی ہفتے میں زیادہ تر کتابوں کے ذریعے جانے اور زیادہ گھنی کتابوں میں سیکھنے میں زیادہ وقت گزارنے کی اجازت دیتا ہے۔ وقت کا اپنا علم کا امتحان ہے اور ہم اس مطالعہ شدہ کتابی علم کے ساتھ زندگی کے تمام جہتوں سے گزرتے ہیں جو کبھی ہماری مدد کر سکتے ہیں یا کبھی کبھی بغیر کسی وقوع کے۔


Q. What is KWL  in reading?

Ans: KWL, an acronym for Know, Want-to-know, and a Learned person do it in an effective way to read with purpose. KWL is easy to apply and can lead to significant improvement in your ability to learn efficiently. It also helps you to retain what you have learned. It makes you more confident and vigilant in your hour of need. It makes you more capable to tackle critical situations. If you keep on learning and it is quite possible that one day you might have learnt that nobody would have learnt so far. Inquiry and curiosity into the nature of things lead one to understand and accept the ground realities of life. Thus KWL is as follows:


KNOWWANT-TO-KNOWLEARNED
Before reading, assess and record what one knows.
 
Set a purpose for one's reading. What does one want to learn from the text? As one reads, maintain focus on one's purpose.
After reading, reflect, note and review what one has learned from one's reading.
 

Comments

Popular posts from this blog

Six Basic Rules in English

How to become a successful blogger and make money?

Adverbs in English Grammar

Letters of Content |Why I am choosing MBBS -BBA in LUMS

Punctuate the unpunctuate sentenses- Inter Part 1 (Book 1)

How to improve your self-confidence in life?

Choose the correct option-Worksheet 22- Question of the Day

Adjectives in English